1800 km na pojedynczym ładowaniu

10 czerwca 2014, 08:32

Izraelska firma Phinergy i kanadyjski producent aluminium Alcoa połączyli siły i wyprodukowali akumulatory, dzięki którym elektryczny samochód przejechał niemal 1800 kilometrów pomiędzy poszczególnymi ładowaniami.



Współczesne akumulatory można ładować nawet pięciokrotnie szybciej

20 lutego 2018, 11:55

Naukowcy z Warwick University opracowali technologię bezpośredniego, precyzyjnego pomiaru wewnętrznej temperatury akumulatorów litowo-jonowych oraz potencjału ich elektrod. Dzięki niej odkryli, że obecne akumulatory mogą być bezpiecznie ładowane pięciokrotnie szybciej niż obecnie


Nowa anoda pozwoli samochodowi na osiągnięcie 400 km zasięgu po 5 minutach ładowania?

24 marca 2020, 11:25

Producenci akumulatorów od lat próbują zastąpić grafitową anodę w akumulatorach litowo-jonowych jej krzemową wersją. Powinno to zwiększyć zasięg samochodów elektrycznych wyposażonych w takie akumulatory. Próby są prowadzone zwykle z użyciem tlenku krzemu lub połączenia krzemu i węgla. Jednak kalifornijska firma Enevate ma nieco inny pomysł – wykorzystuje cienkie porowate warstwy czystego krzemu.


Chińczycy stworzyli akumulator o rekordowo wysokiej gęstości energii

25 kwietnia 2023, 06:00

Xiqian Yu i Hong Li z Instytutu Fizyki Chińskiej Akademii Nauk poinformowali na łamach Chinese Physics Letters o osiągnięciu rekordowo dużej gęstości energii w akumulatorze litowo-jonowym. Chińczycy stworzyli urządzenie zdolne do przechowania ponad 700 watogodzin na kilogram masy


Akumulatory na ciekłych metalach rozwiążą problem przechowywania energii odnawialnej?

10 sierpnia 2023, 09:31

Nieprzewidywalność to jeden z problemów trapiących odnawialne źródła energii. Wiatraki i instalacje fotowoltaiczne czasami wytwarzają tak dużo energii, że są problemy z jej odbiorem, innym zaś razem, gdy energia by się przydała, one akurat nie pracują. Problem rozwiązałyby magazyny energii. Jak wynika z analiz magazyny takie musiałyby kosztować nie więcej niż 20 USD za kilowatogodzinę pojemności, by można było zasilać duże obszary wyłącznie energią słoneczną i wiatrową. Obecnie 100-megawatowy magazyn litowo-jonowy kosztuje 405 USD za kilowatogodzinę. Wkrótce ma się to zmienić.


Pojazdy marki Infiniti Nissana będą konkurowały z hybrydowymi Lexusami?

Nissan i NEC ulepszą hybrydy

15 kwietnia 2007, 09:28

Nissan we współpracy z firmą NEC ma zamiar zastąpić powszechnie wykorzystywane w samochodach hybrydowych akumulatory NiMH (niklowo-wodorkow-metalowe) urządzeniami litowo-jonowymi (Li-Ion).


Najbardziej oszczędny procesor na świecie

16 czerwca 2008, 10:16

Naukowcy z University of Michigan stworzyli najbardziej energooszczędny procesor na świecie. Układ Phoenix pobiera w stanie uśpienia aż 30 000 razy mniej mocy niż inne podobne kości, a do pracy potrzebuje 10-krotnie mniej mocy. W trybie uśpienia Phoenix Processor zużywa jedynie 30 pikowatów mocy. Jak wyjaśniają naukowcy, to tak niewiele, że bateria z zegarka elektronicznego mogłaby zasilać Phoeniksa przez 263 lata.


© Lenovo

CES: hybrydowy notebook x86/ARM

6 stycznia 2010, 11:55

Lenovo pokazało hybrydowy notebook, który korzysta z platformy ARM oraz x86. Maszyna IdeaPad U1 działa pod kontrolą Windows 7 oraz Linuksa, który obsługuje ARM. Lenovo stało się zatem pierwszym wielkim producentem komputerów, który zaoferował maszynę z platformą ARM.


Windows 7 prawidłowo informuje o stanie baterii?

9 lutego 2010, 16:20

Na firmowym blogu Microsoftu ukazał się post, w którym Steven Sinofsky, szef wydziału zajmującego się produkcją Windows, wyjaśnia problem z bateriami w laptopach działających pod kontrolą Windows 7. Z wpisu wynika, iż system prawidłowo informuje użytkownika o potrzebie wymiany baterii.


Microsoft patentuje modularny smartfon

26 września 2011, 14:02

Microsoft opatentował smartfona z wymiennymi częściami. Urządzenie przypomina standardowy smartfon z wysuwaną klawiaturą, jednak tym różni się od innych tego typu gadżetów, że klawiaturę można wymienić na inny moduł. może to być np. dodatkowy wyświetlacz, kontroler gier, bateria itp


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy